Grizzly Riders Forum banner

1 - 14 of 14 Posts

·
Registered
Joined
·
8 Posts
Discussion Starter #1
Picked up an 09 Grizzly 700 this weekend its our first atv and we are very excited but I gotta do some work on it first. It needs wheel bearing replaced on LF RF and RR and the brake pads all need to be replaced they are metal to metal. So my question is what bearings should I go back with and what brake pads? My wife loves to play in the mud so i'm sure the Grizz will see plenty of mud, was told that EBC severe duty pads are the best but not sure about what bearings are the best... care more about quality than price. Also where is the best place to go to get these parts online..... thx for the info in advance.
 

·
F.U.B.A.R.
Joined
·
5,584 Posts
Give http://www.race-driven.com/ a call and let them know you arevfrom the GR and they will square you up for all your needs!

~There are only two types of people in this world, those that know and those that wish they did ~
 

·
Registered
Joined
·
8 Posts
Discussion Starter #3
Thought ebc was the best for brake pads and what about wheel bearing in the air between either all balls or quad boss
 

·
Registered
Joined
·
530 Posts
Get Kawasaki wheel bearings. Just so a search for it on here. They are the same bearing but in average 50$ cheaper. I would go ahead and replace all four it wont be long and that one that is good wont be. Race driven is the best especially for mud and they are way cheaper.
 

·
Registered
Joined
·
184 Posts
Welcome countrycowboy08,
Here is the part number for the Kaw bearing that fits the Grizz.

Kawasaki Part - 92045-0123
Bearing DAC 3055w


ronayers dot com best price I've found and great service.
 

·
Registered
Joined
·
8 Posts
Discussion Starter #6
Cool thanks a ton... do they come with seals? Looks like the seals on mine are missing that may be the reason they went out.... and yeah I was figuring I would do all four since 3 are bad. Lol just picked up some ITP wheels and 28/12.5/12 outlaws for it today for 200 and my stock wheels and tires lol.
 

·
Registered
Joined
·
8 Posts
Discussion Starter #8
In service manual shows a seal that sets against the cv and anouther at the hub along with the sealed bearings.
 

·
Registered
Joined
·
530 Posts
Older 660s and 450s have different bearings and seals on the front.
 

·
Registered
Joined
·
8 Posts
Discussion Starter #11
Ahh... ok yeah what I was looking at showed two bearings instead of one large one. Thanx guys I appreciate the help..
 

·
Registered
Joined
·
8 Posts
Discussion Starter #12
Wow only 8.60 for the bearing am I seeing that right? Why soo much cheaper than the yama bearing which said 43.00? I love a good price as much as the next guy but I want to make sure that I'm not gonna be replacing my wheel bearings after every other trip.
 

·
DJ
Joined
·
1,299 Posts
Wow only 8.60 for the bearing am I seeing that right? Why soo much cheaper than the yama bearing which said 43.00? I love a good price as much as the next guy but I want to make sure that I'm not gonna be replacing my wheel bearings after every other trip.
:wow: The kawi bearing is the same OEM bearing that Yamaha uses. Just that Kawi doesn't bend you over on the price. The OEM bearing are higher quality and last longer than any available aftermkt bearing!:s_cool:
 

·
Registered
Joined
·
8 Posts
Discussion Starter #14
Cool gonna order parts today thanks for the info.
 
1 - 14 of 14 Posts
Top